TOP

Joga najlepsza na stres

Udostępnij wpis:

Ilość informacji, które zalewają nas każdego dnia na temat wzrostu zachorowań na koronawirusa i samej choroby, którą powoduje, wzbudzają w nas coraz większy niepokój i lęk. Jak skutecznie zapanować nad tymi emocjami i uspokoić myśli? 

Harvard Medical School zaleca skupić się na tym, co zwykle działa:

  1. Aby złagodzić niepokój, skontaktuj się ze znajomymi i bliskimi za pośrednictwem czatów wideo, połączeń telefonicznych, SMS-ów i poczty e-mail. Nawet krótka rozmowa na błahy temat, pomaga poczuć siłę Twoich przyjaciół i bliskich.
  2. Trzymaj się wiarygodnych i potwierdzonych źródeł informacji medycznych, aby uniknąć błędnych interpretacji na temat wirusa i wywoływanej przez niego choroby.
  3. Zrelaksuj się pomimo obaw związanych z koronawirusem:
  • Joga – nie musisz zaczynać teraz, ale czemu nie spróbować choć raz? Wypróbowywanie czegoś nowego, pozwala na oderwanie myśli i cieszenie się z odkrywania nowej formy aktywności. Na Youtube jest wiele darmowych filmów z zajęciami jogi dla początkujących, zacznij np. od 20-minutowej praktyki.
  • Medytacja – regularna medytacja jest bardzo uspokajająca. Wiele aplikacji uczy prostych form medytacji, np. Headspace lub Calm.
  • Kontrolowane oddychania – wypróbuj prostą praktykę oddychania, która nazywa się „kwadratowym oddychaniem”. Wyobraź sobie oddech poruszający się po kwadracie. Spróbuj teraz. Zrób wdech, wyobrażając sobie pierwszą stronę kwadratu, powoli policz: jeden, dwa, trzy. Wstrzymaj oddech: raz, dwa, trzy. Zrób wydech po drugiej stronie kwadratu: raz, dwa, trzy. Następnie wstrzymaj oddech: raz, dwa, trzy. Powtórz ten schemat na kolejny dwóch ścianach kwadratu. Po kilku minutach poczujesz spokój.

Skorzystaj także z innych sposobów relaksu. Może lubisz czytać dobrą książkę lub oglądać dobrą komedię. Jedz znane potrawy, które lubisz od zawsze. Pamiętaj, teraz wszyscy jesteśmy w tej samej podróży w nieznane.

Posłuchaj rad ekspertów ds. Zdrowia publicznego, podejmij rozsądne kroki, które mogą nam wszystkim pomóc:

  • zachowaj środki ostrożności w kontakcie z innymi osobami,
  • dbaj o higienę,
  • zastosuj odpowiednie dla siebie strategie uspokojenia.

Dokonywanie zdrowych, rozsądnych wyborów dotyczących tego, co robić, a czego nie robić, ma olbrzymie znaczenie dla pozostania tak bezpiecznym i jak to możliwe.

Cały artykuł Harvard Medical School dostępny pod adresem:
https://www.health.harvard.edu/blog/coping-with-coronavirus-anxiety-2020031219183

AUTORKA: Yaga – Agnieszka Nowicka – Yoginka, nauczyciel w Yoga Alliance i Bramin w jednym. Uwielbiam słońce na twarzy i stawanie na głowie w nieoczywistych miejscach i sytuacjach. Praktykuję i poznaję yogę podczas podróży po świecie. Jestem pomysłodawcą projektu Urban Yoga, czyli wytchnienia dla umysłu i ciała w miejskiej dżungli. Bądź tu i teraz. Warto.

Zostaw komentarz